torsdag, augusti 27, 2015

Jaha - Och ni då?

Politiker är ju som de är och skall så tydligen vara, också. Jag föraktar dem inte. Inser att de har ett sjuhelsikes jobb.

Innan jag gick till jobbet i morse, landade en intervju/debatt mot mina trumhinnor.

Det var vår bostadsminister, som fick frågor angående det "paket" med satsningar på nya bostäder som vår regering vill genomföra och nu har budgeterat. En rasande massa pengar. Vi får väl se hur det blir med det.

Mot honom pratade Moderaternas bostadstalesman. Ungefär såhär:
 - Ja, men det där räcker ju inte. Det blir inget av den satsningen.

Och jag tänkte surt: Nå men ni själva då, som styrde i 8 år.... Vad gjorde ni? Några fler bostäder blev det då inte.

*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar inte spela någon roll vilka som sitter vid makten, bostäder blir det inte. Kanske vi alla får nöja oss med Attefallshus i framtiden. 25 kvadrat är ju inte mycket att hurra för , men det finns väl inga bestämmelser för hur hög tomt man får ha. 30 meter uppåt och en trång spiraltrappa i mitten. Man borde ha satsat på politiken

Bert Bodin sa...

Meddela när ditt "turning torso" är klart. Jag kommer till inflyttningsfesten, men håller mig på bottenvåningen.