torsdag, oktober 01, 2015

Jaha - Här gick man ...

.. och köpte ett halvt kilo kaffe.

Hm!??

6 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jahaja, nu blir det till att läsa ordentlig på paketet i fortsättningen. Gäller det bara KRAV-märkt, tro?

Bert Bodin sa...

Eftersom det är Krav-kaffe är det väl lite dyrare än det vanliga. Men här har man uppenbarligen ändrat storleken, så att man inte ska reagera över priset. Lurigt.

Det är Z***a. Och även andra sorter, t.ex Skånerost var i samma storlek, trots att det inte
är Kravmärkt.

Elisabet. sa...

Jag hade en kund som uppmärksammade det här i förrgår. Bestämde mig för att kolla hur det är med övriga kaffesorter; det ska jag verkligen göra, om du inte hinner före. Listigt av fabrikanten.

Bert Bodin sa...

Bra. Jag är ute i skogen, så forskningspaus gäller.

Turtlan sa...

Så tror jag det är med Löfbergs kravkaffe också. Dvs att de paketen är på 450 g.

Man kan undra varför? Tror som ni ett försäljningsknep.

Bert Bodin sa...

Det lutar nog åt lite lurendrejeri, ja.