onsdag, oktober 07, 2015

Ledig onsdag

Radions P1 står på. Det pratas om dö. Hur skulle Sverige fungera om inte dö fanns? Dö?

Det man talar om är den kompromiss (får man väl kalla det) som skapades efter valet i fjol. Decemberöverenskommelsen. Men jag förstår inte varför somliga envisas med att kalla den "dö".  Det låter både fånigt och oseriöst, oavsett vad man tycker om överenskommelsen (öken!?).

Undrar om samma människor  säger ellkabb, af, rrk, bo (eller kanske bosse?). Är facket anslutet till lo?

För övrigt heter det jäMställd, gentemot och förekommer (inte försigkommer), men det var en helt annan sak i dagens ström.

Och jag erkänner öppenhjärtligt att jag är glad när jag dammsuger! Glad när jag tänker på att vi "bara" har 75 kvadratmeter plus 12 kvadratmeter dammsugningsbar balkong, att ta hand om. Inte de 180 kvadrat som verkar vara alla nyvuxna människors våta dröm, om man dömer av allmänt förekommande inredningsreportage.

Goförmidda!

Hoppas ni hittar minst ett annat fel i ovanstående text också.

*****

Inga kommentarer: