måndag, oktober 05, 2015

Nostalgi

Det har fått lite dålig klang, ordet nostalgi. Men visst är det kul att minnas gamla tider emellanåt.

Här i Luleå diskuteras för närvarande sammanslagning av skolor till större enheter. Till mångas förtvivlan verkar det som att små stadsdelsskolor (dit elever inte behöver skjutsas av mamma eller pappa) kan komma att försvinna.

En av mina skolor Lövskataskolan var "min" i klass 3,4 och 5. Sedan flyttade vi till Kiruna och där blev Centralskolan nästa anhalt.

Lövskataskolan är sedan länge nedlagd. Men nu ska den tydligen rivas, eller kanske är den redan borta, vilket gått mig förbi. Det blev jag blev påmind av ett mejl, som hamnade i min box idag.
Hej
 
Av nyfikenhet angående Lövskataskolans massaker fann jag din spalt!
Kortet från fröken Melanders skolavslutning kändes som en ljuv medicin, där mängden milligram av märket Nostalgi överskred föreskriven dos, dock med positiv verkan!
Jag gick ju också i denna klass, märkligt sammanträffande!
Snyggt jobbat, å njut av tillvaron.
 
Hälsningar 
Lasse Lindmark
Det Lasse hade snubblat över, var ett blogginlägg från 2010.

Kul! Men tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt kan påminna mig om vem denne Lasse är.
Nu måste jag ner i förrådet och leta skolfoton.


*****

Inga kommentarer: