måndag, oktober 26, 2015

Och doktorn sa ...

.. att den här förkylningen är en efterhängsen virusjäkel, som bara går att vänta ut. Inne på tredje veckan nu. Jag blir lite less. Febern går upp - och ner. Hostan hörs över kvarteret, och pulsen är förhöjd.

Dock inga problem med lungor eller hjärta. Den smidiga hälsocentralen som jag går till (Stadsviken i Luleå) gjorde ett snabbt och effektivt jobb.
 - Du har ett hjärta som en 29½-åring, och lungorna låter rena och fina. Öronen är det heller inget större fel på, sa den unge läkaren.

Det var egentligen för öronen jag hade tid. Min tinnitus har tilltagit sedan i våras och jag ville veta vad som finns att göra. En första koll gav gott resultat.
 - Vi fixar en hörselkontroll om några veckor. Din förkylning måste vara helt borta. Det kommer ett brev om tid. Gå nu hem och försök vila bort febern.

Det är inte svårt att följa en sådan order, när man känner sig risig.

*****

2 kommentarer:

Per-Anders sa...

Helt rätt. Vila brukar ofta vara den rätta medicinen.

Bert Bodin sa...

Välkommen till min blogg. Har nog inte träffat på dig här förr.

Att vila är något av det bästa jag är på.
;-)