lördag, oktober 17, 2015

Test

Ger mig ut på en testpromenad. Vill se om den feber, som visat vikande tendens idag tänker hålla sig på mattan. Vi har åkt till vårt andra hem för en kort helg ute i stugan. Jag blev less på stan.

Jag hör sångsvan borta i deltat. Trastar i mängder patrullerar vår tomt efter insekter. Jag räknar till tre arter, minst; rödvinge, björktrast och koltrast. Kanske var det en och annan taltrast också. Den tilltagande skymningen gör det lite svårt att se.

Skymning redan, kanske du undrar. Jo. Betänk att Luleå ligger på en breddgrad i höjd med Aten, nästan. Och där är klockan redan kvart i sex.

Himlen är vacker. Det är tio grader varmt, ja nästan elva. 

Hoppas på 36 grader, högst, inombords. Skrällhostan får jag väl tolerera en dag till.

Högst!

***** 

Inga kommentarer: