tisdag, oktober 20, 2015

Tidsbild


Jag hoppas att ingen här känner igen sig. Själv hör jag exempel på det här beteendet då och då. Själv undviker jag att ringa till någon om jag befinner mig på "offentlig" plats. 

Får jag ett samtal när jag finns olämpligt till, går jag undan för att ta samtalet. 

Tänker ibland på när jag jobbade med kunder, som bland kunde ringa med rätt komplicerade ärenden. Det kunde ibland låta som att de satt på en fest, after work etc. och kompisarnas umgänge hördes lika bra som kunden. Då sa jag till. Många förstod. En del började bara prata högre.

En gång blev det så ohållbart att jag helt enkelt sa: Jag bokar enligt de tider du sagt. Gör en grund, så får vi ta alla andra detaljer när du sitter mera ostört.
Han insåg och bad om ursäkt, när jag ringde upp honom på jobbet nästa arbetsdag.

Hur gör du?

*****
 

2 kommentarer:

Gertrud sa...

Fniss! Stora delar av befolkningen BORDE känna igen sig!

Bert Bodin sa...

Nämen .... Tror du?
Aha - Det är därför ingen vill kommentera. De känner sig träffade.