fredag, november 20, 2015

Sitter i köket ...


... på fredagseftermiddagen och lyssnar till veckans Spanarna. Ett obligatoriskt inslag en fredag eftermiddag, eller en lördagsförmiddag.

Ofta intressant och lagom klärvoajant om nutid och framtid på ett trivsamt sätt.

Det är då läkaren ringer. Du minns Kristina (fast på polska), som jag besökte på hälsocentralen för precis en vecka sedan och som lovade att förutom snabbsänka, skicka ett prov till ett labb för lite mer ingående analys.

 - Hej, det är Kristina från Stadsviken (Den heter så min hälsocentral.). Hur mår du nu. Har du fortfarande hosta?
Jag bekräftar att så är fallet. I morse tror jag seismograferna i Uppsala respektive Kiruna fick stora skälvan ett tag.
 - Okej! Ditt prov ser bra ut. Men man kan se att du haft en bakterieinfektion, som nu kanske är vilande.
 - Jojo, tänkte jag. Den låter inte så.
 - Därför kommer jag trots allt att skriva ut antibiotika till dig. Du kan hämta den redan i eftermiddag om du vill.

Tack, snälla doktorn. Men eftersom jag i övrigt känner mig relativt pigg, undantaget andningen, så avvaktar jag till imorgon, innan jag börjar med kuren. Kanske har hotet mot bakterierna gått fram rent mentalt redan, så att de ger sig av i skräck redan i natt. Eller rättare sagt ikväll. Då ska jag faktiskt försöka mig på att gå på fest.

NEX Resebyrå fyller 40 och det blir baluns för 150 personer. Vår personal ska bland annat showa.

Jag är dock befriad, eftersom jag är ackrediterad mingelfotograf.

Trevlig fredagkväll!

*****


Inga kommentarer: