söndag, januari 17, 2016

Jag är väl töntig ...

.. men jag ser gärna Så ska det låta. Så det vill jag se ikväll.
Men sedan undrar jag hur SVT:s programplanerare tänker när de sedan fortsätter med inte mindre än två seriestarter. Dessutom intressanta. Till yttermera visso är båda något i "spiongenren" (Ja, sisådär i alla fall.)

Och jag vill se båda.

Det har fått mig att inse att programtablån sätts ihop av robotar, som funkar ungefär som de där som kollar in vad du googlar på, och sätter ihop riktade reklambudskap åt dig på t.ex. de sociala medier du frekventerar.

Eller är det bara obetänksamhet?

Det  blir en lång TV-kväll.

(Och ... Jo, jag vet att SVT Play finns.)

*****

7 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag brukar inte se det. Jag har lite svårt för Kalle Moraeus, men Nisse Landgren är med och det är en favorit, så jag tittar nog också!

Elisabet. sa...

Vi tittar ibland, men som med så mycket annat så blir det lätt för mycket av det ena - i det här fallet syns Kalle M överallt -, tycker jag. Men Nisse Landgren ..., ja, jag säger som Ruta Ett!

Bert Bodin sa...

Ruta ett och Elisabet. Hur gör ni med de två spännande serierna, då?

Ruta Ett sa...

Jag såg båda och tänker se fortsättningen också! De bådade gott!

Bert Bodin sa...

Synd bara att de ska gå samma kväll.

Turtlan sa...

Oh tack för tipset. Då ska jag efterkolla utan tvekan. Missade i söndags av förklarliga skäl...

Bert Bodin sa...

Gör det. Det är det värt.