tisdag, augusti 23, 2016

Nähä - Inget ...

.. skrivet idag. Har inte känt mig i form. Känns som en förkylning i kroppen. Men varifrån skulle den ha kommit?

Lite sommar har ändå kommit tillbaka, om än för en kort visit. Uteserveringarna fylldes snabbt vid lunchtid och jag förvånades över alla flanerande människor. Har dom inget jobb!??

Kvällen blev knappast lugn. Två bra serier på TV. The night manager. Lite mystisk och mycket läskig på det där krypande psykologiska sättet.

Och så krockade kvällens avsnitt med isländska Fångade som jag också var tvungen att se. Spännande intrig. Spännande miljöer. Jag gillar ju Island mycket.

Årets första norrsken flämtar till på himlen i söder (den mörka) innan jag gör natt.

En kvällspromenad mot solnedgången över norra stadsfjärden blev det också.

*****

2 kommentarer:

christel sa...

Tack för tipset om den isländska serien. Har totalt missat den.
Älskar Island och drömmer om två veckor med jeep på sommaren då jag skulle åka runt hela ön.
Har bara varit där på hösten (en gång) men redan då fanns det vägar vi inte fick åka på.

Bert Bodin sa...

Fascinerande land. Jag har varit där många gånger. Reykjavik är trevligt. Akureyri på nordkusten likaså. Och sedan finns ju hela naturen.