söndag, december 04, 2016

Vägen hem

Vi gjorde nog rätt. Avfärd mot stan redan efter frukost. Tät snörök och kolonnkörning. Till och med efter att plogbilen körde åt sidan och släppte fram den kö, som bildats.

Det gick i 60 - 80 km/tim, jag var först i kön. Och ingen körde om mig. Nä. Alla låg snällt kvar bakom och på föredömligt avstånd, trots tvåfiligt. Berömvärt.

Ja - Givetvis kom det en "irriterad" förare och la sig 5 meter bakom mig. Han kunde inte köra om förrän vi var nästan i stan. Men då! Givetvis en BMW-förare. De har ju något slags syndrom.

Alla andra skötte sig finfint.


*****

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Just det! Konstigt nog alltid en BMW som alltid ska gasa på. Måste vara ett krav när man köper en BMW att man alltid ska köra om.

Bert Bodin sa...

Uppenbart attraherar bilmärket en speciell kategori.

Fjärde året i Hjo sa...

Synd på en så pass bra bil.

Bert Bodin sa...

Åååh. Är det till att äga en själv, kanske...

;-)

Elisabet. sa...

Det är väl mycket att köra med - BMW - och lockar förstås den kategorin av köpare. Jag skulle mer än gärna ha en sån, om jag hade råd, men jag skulle inte hetsa övriga trafikanter ,-)

Bert Bodin sa...

Vem vet, Elisabet. Du kanske blir totalt personlighetsförändrad om du sätter dig i en så'n.

Men här har du lite mer att läsa. En forskningsrapport om saken som kom för något år sedan.

Och här har du mina egna iakttagelser.

Fjärde året sa...

Vore inte så tokigt. Men icket.