lördag, januari 14, 2017

Hyresgäst

Var ute på tomten och pysslade, när jag plötsligt såg en rörelse i ögonvrån. En snabbt övergående blixtsnabb rörelse.  Men det var under fågelmatningen, så jag
antog att det var någon liten fågel som skyndade iväg.

Men så hände det igen.  Och nu fick jag korn på ett litet huvud, ett litet ansikte som betraktade mig på avstånd. Tyvärr lite för långt för att jag skulle få en riktigt bra bild. Å andra sidan är det väl ofta sådär man får se en hermelin. Nyfiken, på sin vakt, och kvick i vändningarna. Försvinner snabbt ner i sina undersnötunnlar.

Tack för besöket, tänkte jag. Stanna gärna. Du kan ju hålla lite koll på mössen, så de inte blir för många.

Tittut. Här är jag.

Här bor jag


*****

4 kommentarer:

Benved sa...

Såna små filurer finns ju inte här nere i södern. Så fint att få den på bild
Och en extra kommentar, jag kan verkligen inte kommentera med mitt wordpress konto.
benved.wordpress.com
ha en fin söndags eftermiddag
/Eva

Bert Bodin sa...

Det är trevliga små djur. Alltid kul att se dem. Men det är i sanningens namn inte särskilt ofta.

(Jag kan inte heller kommentera på Worpress-sajter med mitt bloggerkonto.)

Eva sa...

Såna små filurer finns ju inte här nere i södern. Så fint att få den på bild
Och en extra kommentar, jag kan verkligen inte kommentera med mitt wordpress konto.
benved.wordpress.com
ha en fin söndags eftermiddag
/Eva

Bert Bodin sa...

Men sådär kan man göra, så att länken blir rätt. Klicka på Eva!