tisdag, januari 03, 2017

Utan botox ...

.. men jag tycker att jag klarar det rätt bra ändå. Plutandet, alltså. Har nämligen råkat ut för ett irriterande munsår. Det händer att jag får någon herpesblåsa ibland. Med flera års mellanrum, men dock.
Det syns kanske inte. Men det känns.
"Kommer dina munsår olämpligt?", var den dumma fråga som reklamen för munsårssalva ställde i en kampanj för några år sedan.
 - Nä, jag planerar alltid in dem på lämpliga tider, tänkte jag skriva till salvafabriken. 
Men det gjorde jag aldrig. 

Nu är frågan; ska jag prova så'n där Johaugsalva? Man kanske kan få lite trevliga bieffekter. Kanske ställa upp i sprinten till helgen och slå världen med häpnad. Spelar ingen roll om jag blir avstängd sedan. Hade ialla fall inte tänkt mig någon längre karriär i det facket. 

*****

2 kommentarer:

Knapsu sa...

Om du nu inte ska ställa upp i sprinten så kan jag rekommendera munsårsplåster. Funkar mycket bra och döljer såret samtidigt.

Bert Bodin sa...

Jo. Jag gjorde det. Man vill ju inte vinna ohederligt.