onsdag, mars 22, 2017

Förlåt, men ...

.. vad kostar kaffet? Egentligen! När jag idag var och gjorde min plikt mot hushållet för att proviantera ramlar jag på ett så kallat extraerbjudande. En störtskyltning av kaffe. Dessutom den sort som vi ofta köper. "Köp två. Betala 69:-." Så jag gjorde det.

Därmed sparade jag 23 spänn.

Nu är det så att jag sedan tidigt i höst aldrig någonsin betalt annat än specialpris på kaffet. Jag handlar i flera olika butiker och det har alltså varit så att jag då och då ramlat över en sådan där störtskyltning. Det kan i och för sig handla om Zoegas, eller Löfbergs lila ibland. Men det har inte stå stor betydelse. Jag har på ett halvår, drygt, aldrig betalat ordinarie pris.

Eller???

Vad kostar kaffe, egentligen?

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det var dyrt, två för 69:-. Här betalade vi 59:- för två. Extrapris, förstås.

Babsan sa...

Jag köper lokalt producerat kaffe Lindvalls.Mycket gott.Men där har man gjort mindre paket bara 450 g.Men fyra för 100:- köpte jag igår..men ordinarie pris har jag inte en aning om.Två för 59:- innan detta kanonpris.

Bert Bodin sa...

Elisabet och Babsan. Se där. Då kan vi snart dra sutsatsen att de 90-100 kronor som två paket normalt sägs kosta, inte är "ordinarie pris". Snarare extrapris. Extra dyrt, alltså.

Babsan sa...

Kollat runt lite......ca 90 kr /kg lär stämma.....så extraprisen är ju dyra förutom mitt fynd 😂😂😂