lördag, mars 18, 2017

Lördag

Solen kämpade länge, men gav upp framåt eftermiddagen. Jag går en runda på stan och förvånas över hur mycket folk det är överallt. Lördag i stan är ju inte något som jag är van vid. Men det är säkert såhär det är varje lördag. Det shoppas. Och shoppas.

En iskall vind kommer från norr. Ganska stark, dessutom. En del hus har flaggor på taken och de står absolut rakt ut, med smällande flagglinor. Jag går ner till Norra hamnen och ser hur en islöpningstävling är på gång att starta. Rätt mycket folk. Stackarna - de får rejäl motvind, i alla fall den första kilometern.

Mig lockar det inte, att ens gå ut och titta närmare. Jag vänder istället hemåt, till en skraltig sambo (nå'n slags förkylning), som fixat kaffe. Det blir en lugn och skön eftermiddag.


Ute är det vinter. På balkongen spirar det.

*****

Inga kommentarer: