torsdag, april 06, 2017

Lång dags färd ...

.. mot natt. Nu ligger jag här och summerar dagen.

Tidig uppstigning i Luleå. Frukost på Arlanda och lunch med Utrikesdepartementet, som åtföljdes av besök på Fotografiska. Det har blivit lite av en tradition vid mina besök i huvudstaden. Den här gången lite av en besvikelse. De aktuella utställningarna var alla väldigt lika varandra. Människor. Porträtt.

Men trevligt ändå. Och gott fika har dom i restaurangen. Fin utsikt därifrån också. Jag noterade både havstrut, silltrut, gråtrut och skarv bland fåglarna därute över fjärden.

Tidig morgon och mycket promenerande gjorde att jag drog mig tillbaka rätt snart till min värdinna. En tupplur på soffan. Och när hon kom hem från jobbet blev det middag och prat. Mest hela kvällen. Tills nu, då jag ligger på rygg och skådar upp mot taket.

Säger godnatt.

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Lunch med utrikesdepartement? Hela departement....? Låter spännande! Eller...?

Bert Bodin sa...

Nja. En viktig representant från UD är det. Säger inte mer.
🤐