tisdag, april 11, 2017

Möra

En dag i pisterna. Så skönt. Frisk luft (Den hade i och för sig lite för bråttom på höjd.) , fin snö och lagom kyla.

Det är som jag berättade igår premiär för utförsåkningen för säsongen för vår del, men jag blir lika imponerad av mig själv när jag utan att tveka kastar mig ut för branterna direkt. Det är som att cykla; ränderna går aldrig ur, när man väl har lärt sig. Beteendet och kunskapen är ristad i ryggmärgen.

Hemma i stugan är after-skibuffén framdukad, när vi ramlar in på trötta ben. Det är Elisabeth och Håkan som står för den idag. Goda korvar, frukt, ost, fruktbröd  ... Allt passar bra till min vintoddy och dagens berättelser från pister och spår.

Livet när det är som skönast!

Vi känner iakttaga där vi sitter och njuter afterski.

*****

4 kommentarer:

christel sa...

Åh så härligt.
Älskar att åka utför även om jag är mycket mycket skånsk i mitt sätt att åka :)

Bert Bodin sa...

Ååh. Den stilen skulle jag vilja se 😎

Turtlan sa...

Hur många mil har ni att köra till Levi?

Bert Bodin sa...

Det är mellan 35 och 40 mil, beroende på vilken väg man väljer.