torsdag, april 27, 2017

Möte

Plötsligt råkar vi på varandra. David tar mig i hand och säger med sin amerikanska accent
 - Men hej. Det var länge sedan.
Och det var det verkligen.
 - Vad gör du nuförtiden?
 - Jag är pensionär, berättar jag.
 - Oj. Ja, då förstår man att man varit länge i Luleå. Det blir ett nytt perspektiv.
Vi hade mycket kontakt med varandra i våra respektive yrken en gång i tiden. Det var då jag jobbade med hans lag, framgångsrika Plannja Basket, och deras resor land och rike kring i början på seklet. 
 - Men du får säkert dagarna att gå?
 - Oftast inga problem,svarar jag. Förresten ... Stort grattis till framgångarna.
 - Tack, tack. Det var roligt igår kväll.
 - Förstår det, sa jag.

David Visscher är numera huvudtränare för Luleås basketdamer. De som igår fixade SM-guld till Luleå. För fjärde året i rad!

*****

Inga kommentarer: