torsdag, maj 04, 2017

En så'n där ...

.. händelselös dag, som bara förflyter från början till slut. Träning på gymet. Lite för mycket, känner jag nu med ömmande ryggmuskler (Vilket skryt!) och länder.

D ringer och vill käka lunch. En kollega. Jag säger ja, eftersom det är torsdag, då jag brukar gå ut och käka.
 - Ses vi där efter 11, frågar han.
 - Jepp, svarar jag och tar plats på Roasters några minuter över.
Telefonen ringer.
 - Jag blev "kidnappad" på vägen, så jag kommer inte. Du gick väl inte dit bara för att jag skulle komma?
 - Nä, svarade jag sanningsenligt. I så fall hade du fått bjuda.

Lasagnen smakade bra, men inte i klass med min egen, som är legendarisk. (Recept i högerkanten här på bloggen.)

Gör några ärenden innan jag går hem och byter till kläder lämpligare för en långpromenad i vackervädret. Det blir "silhuettleden", som innebär strandpromenad runt halva innerstan. En rätt bra runda.

Kaffe på balkongen till Nordegren & Epstein, utan Epstein, men med Naila Saleem, som är bekant. Men vi har inte träffats på flera år, eftersom hon flyttat till förskingringen.

Till Coop för att handla.

Ja - Det var väl det.

Guu, så spännande.

Södra hamnpromenaden. Folk på varenda bänk. Pimplare på isen. Stark sol.
Landshövdingen hade skottat lite dåligt på bakgården ner mot fjärden.

*****

Inga kommentarer: