onsdag, maj 24, 2017

Nä, nu går jag ...

.. till mitt gamla jobb och sprider lite kultur i fikarummet. Gamla numret av tidningen Vi och Filter kan fler behöva läsa. Och man ska ju inte slösa. Returanvändning är bra.

Tyvärr har det blivit så att det där med returanvändning har börjat förflackas. Det gäller i och för sig ett annat begrepp: Förnyelsebar.

Det pratas om att vi, genom att använda el från vattenkraftverk, använder förnyelsebar el. Que??? Jag har då inte fått några propåer om att jag ska lämna tillbaka min använda el någonstans, för återanvändning.

Har jag missat nå't?

*****

5 kommentarer:

iZac sa...

Du vet väl att det är två sladdar till varje elapparat?

"Till-lopp och retur." ;)



Eller det kanske var i värmesystem det gällde...

Turtlan sa...

Det var en klok tanke. Hur skulle det gå till? En extra tunna i vår sopgård här i bostadsrättsföreningen? Eller ska man stuva in elen och åka till återvinningscentralen? Kan man kanske använda de bruna påsarna till det också?

Nu har jag fått något att fundera på ikväll. Tack! Å ha en skön helg från mig.

Bert Bodin sa...

Det gäller generellt. Om jag lämnar tillbaka något, vill kag ha lite ersättning för det. En gratismånad för begagnad el. 😎

Bert Bodin sa...

Ja, du. Det där tål att funderas över. Trevlig helg till dig också. Hoppas du får vara ledig.

Turtlan sa...

Tackar! Denna klämdagen är det min tur jobba. Nästa klämdag 5 juni så hör jag till ledighetsgruppen. Men imorgon när Kristi flyger så är jag skönt ledig!