måndag, maj 15, 2017

Så kan det gå till

En solskenshistoria som en av mina arbetskamrater fick uppleva idag förtjänar att återberättas. Hon berättade på Facebook.
Idag har jag träffat en vardagshjälte. Var och handlade mat på Konsum och insåg i kassan att kortet var hemma. Då kommer en ung kille fram med en femhundring och säger "Här, du kan ta den här och swisha mig". Han inväntade inte ens på att jag swishat utan gav mig bara sitt visitkort och sa att jag kan fixa det sen.
Blev SÅÅ glad, så fint gjort! Tack så mycket Tobias Granström, Granis Marktjänst. Du gjorde min dag!
Roligt att konstatera att det finns tillit i dagens värld.
*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja exakt! De flesta människor är ju helt ärliga. Smart tänkt av honom hur man kan läsa ett kontaktbehov snabbt. Swisch är smart 😀

Bert Bodin sa...

Man ska kunna lita på folk. Hoppas det håller i sig.