torsdag, juni 29, 2017

Kvalitetshöjning

Min storasyrra ringer och vill prata bort en stund om ditt och datt. Berättar att min andra syrra är på väg upp till Alvik (som ligger utanför Luleå och uttalas på ett helt annat sätt än den där kopian i Stockholm) för några veckors besök och årfyllande. Det är mest det vi pratar om.

Två sekunder efter att vi lagt på (Varför lägger man på, nuförtiden?) så ringer hon igen.
 - Jo, jag glömde ... Har du läst Aftonbladet idag?
 - Nej, den blaskan är portförbjuden i det här hushållet.
 - Men idag är du med där, Bert.
 - Va!?
 - Jo, det finns en bild där du och mamma är med, där under "Sommarvädret". Foto Arne Bodén, står det. Fel förstås, men ändå.

Aftonbladet har alltså höjt kvaliten betydligt. Idag.
Själv har jag inte sett bilden. Ids inte åka in en mil för att köpa den, och bilden finns inte med på nätupplagan.

Men som kändis är man ju van. Herregud - Inte kan man ju hålla rätt på alla ställen som man publiceras på.

*****

1 kommentar:

Turtlan sa...

Här köpa inga kvällstidningar heller! Om jag blir tillfrågad på hotell om att få en kvällstidning så tackar jag nej. Ibland har jag framfört att tex DN eller SvD skulle vara roligare att få.

Men jag gissar att snart slutar de dela ut såna där blaskor. Alla läser ju på nätet mest.