onsdag, augusti 23, 2017

Nä - Har inte gått under jorden

Det är lite halvljummet på bloggen i dessa dagar. Det händer ju inget!

Jo, det gör det väl förstås, men idag inget annat än att jag varit lat, hela förmiddagen. Iddes inte ens fixa förmiddagskaffe. Tiden gick ändå.

Och på eftermiddagen blev det långpromenad till frisören Siw. Alltid lika trevligt. Jag går var 6:e vecka till henne och blir snygg(-are). Sedan kom jag på att jag kunde besöka ett av våra tre kontor här i stan. Där finns alltid en kaffekopp (Alltså dagens första kl 15!) och en pratstund med personalen. Också det, alltid lika trevligt.

Sedan lika lång promenad hemåt i lite halvklart väder. Vackert och nästan vindstilla över fjärdarna. Det gillar jag med den här stan. Vatten åt alla håll. Vida vyer, vackra himlar.

Nu blir det lugn kväll.
Gräsänkling.

*****

Inga kommentarer: