fredag, september 01, 2017

Så nås jag av tragiska ...

.. nyheter redan på morgonen, när jag slår på mobilen. Det lilla plingandet som  betyder att jag har ny e-post hörs bland de andra signalerna från Omni, SVT nyheter m.fl.

Inte för att jag normalt kastar mig över mejlen, men idag gör jag det av någon anledning. Och tur är väl det. För här möter jag ett meddelande från en VD, som kommer med  k a t a s t r o f e n!

Jag läser med fruktan ...
-----
..får vi inte längre sända bland annat Kanal 5 och ...

Anders Nilsson, VD Com Hem
-----

Hur ska jag orka leeeeeva?

Snart inser jag att faran är överdriven. Har jag tittat på något enda program på 5:an det här året? Ja, i så fall har jag råkat trycka på fel knapp på fjärrkontrollen.

Men det har jag snabbt insett och justerat.

*****

2 kommentarer:

heanku sa...

hahaha.... så viktiga meddelanden! i telefon! den kom till mig också, men i teverutan. det var mer än 5 som skulle bli osynligt. men, nu har jag kollat på teven. 5 är tom, men 9 är ersatt med nåt, likaså 11 och 16. precis vad kollade jag inte så noga. för det är som du säger, inte så mycket att se på dom kanalerna ändå. och dessutom är jag van vid bonnteve (1,2,4) gammal lantlolla som jag är, så jag klarar mig! precis som du!

Bert Bodin sa...

@heaku.
Välkommen till min blogg.

Jag är också van med ett begränsat/fullt tillräckligt utbud. Och i fritidshuset är det bara ett fåtal (4-5) kanaler.