torsdag, oktober 26, 2017

Gonatt

Så gick denna dag utan att lämna några större avtryck eller intryck. En vanlig dag, helt enkelt. Visserligen käkade vi lunch på stan; och jag blev ombedd att komma till mitt gamla jobb, för att försöka reda ut ett datatekniskt problem, vilket inte lyckades. Tankeverksamhet pågår.

Men i övrigt var det händelsefattigt. Så händelsefattigt att middagsslummern tog en halvtimme. Den som bara brukar vara i tio minuter. Långa slumrar brukar annars påverka mig negativt. Jag blir slö. Tiominutersmodellen, däremot, ger mig alltid ny kraft. Men idag gick det bra med den längre varianten.

Jag har heller inte retat upp mig på något speciellt. Det är ju annars en vanlig företeelse. Det må vara världsläget (där ju även Sverige ingår), eller något annat mera närliggande fenomen. Men det blev inget med det.

Så det är väl lika bra att krypa till kojs.

*****

Inga kommentarer: