onsdag, oktober 25, 2017

Hitchcock ...

.. som komedi. Jo, det kan funka. En "thriller" i hög fart i flera timmar. Roligt och skickligt genomfört av Norrbottensteatern inför fullsatt salong. Jag vet inte hur många roller som ingick, men de klarades med bara fyra skådespelare i ett rasande tempo. Fast på slutet blev det personalbrist och en man ur publiken hämtades upp för att snabbt sättas in i polisstyrkan. Det klarade han med bravur. Jag trodde det var riggat, men mannen var verkligen helt ovetande om att han skulle uppträda ikväll. 

Trevlig teaterkväll.

På hemvägen tyckte vi att det såg så dystert ut på Storgatan. Det visade sig vara strömavbrott i fastigheterna i centrala stan, efter att en kranbil råkat riva ner en kraftledning. Men det var bara mörkt i husen. Gatubelysningen funkade. Och även hemma hos oss var det ström, förutom i halva kvarteret. 

Det kändes lite som den bok jag läste under min Kretasemester i september.

*****

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, den filmen var det länge sedan jag såg. Ibland visas gamla svartvita filmer på SVT på söndagarna. Och trots att det kan vara fråga om deckare så blir man inte uppskrämd för fem öre. Men roligt är det,med ofta mediokra skådespelarinsatser och ett uppstyltat språk. Sambon får jag dock inte med mig till tv-soffan, han finner det hela urtöntigt. :-)