söndag, oktober 29, 2017

Suput

Jag lägger inte något moraliskt i detta. Men nog undrar jag lite om hur det är ställt i den svenska allmänheten. Det visar sig nämligen att du dricker 92 vinare per år! Jo, så är det.

Och egentligen är det så att du dricker ännu mer, för jag dricker i snitt en halv flaska per helg. Det blir 26 flarror på ett år. Lägg till en liten whisky då och då, så blir det kanske motsvarande 30. Så någon svensk häver i sig 62 flaskor, som egentligen är mina!

Hm! Man kan verkligen fundera.

Källa: Dagens Nyheter idag.

*****

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Och jag är ännu värre för den övriga statistiken!
Jag doppar bara en och annan oblat då och då. Det blir inte många droppar.

christel sa...

Jag däremot slukar en hel del vinare....så det är nog så att jag jämnar ut statistiken 🍾🥂
;-)

Bert Bodin sa...

@Cecilia N.

Ja, du ser. Det finns anledning att oroa sig.

@Christel.

Ja, du ser. Det finns anledning att oroa sig. ;-)

Elisabet. sa...

Här samlas det damm på vinflaskorna! Men efter bonusdotterns bröllop, då pv höll allt vinet och hade inhandlat för mycket, då har vår konsumtion ökat markant. Men det är väl snart slut på den fröjden.

Bert Bodin sa...

@Elisabet.

Men fina vinkällare kräver damm.
😉

annika b sa...

Jag dricker inget vin alls, inte ens till en oblat, så det är någon annan suputdrulle någonstans som gör slut på mina vinflaskor! Hmpf! Vi måste förena oss i protest, CN!