fredag, oktober 06, 2017

Tiden - den tänker bara ...

.. på att gå. Och gå. Plötsligt har den här lördagen blivit sen eftermiddag, utan att jag gjort ett skapandes grand.

I och för sig har jag ju varit och handlat, förstås. Men sedan har tiden bara fått ..... gå. Lunch, kaffe på balkongen, en slummer när jag egentligen skulle lyssna på Spanarna i P1. Jag får satsa på reprisen imorgon istället. Sedan fastnade jag också framför tre avsnitt av tre unga mäns taffliga Kebnekajsebestigning. De verkade totalt oförberedda på uppgiften. Konstig planering. Hade inte ens en karta. Men de var fullständigt övertygade om att de skulle vara uppe på toppen om tre-fyra timmar. Jojo! Inte så konstigt att fjällräddningen haft fullt upp i sommar och höst.

Men nu kokar ytterligare en omgång kumquatmarmelad på spisen och sprider goda citrusaromer i hela lägenheten. Den är nog snart klar för "burkning". Och då är det bara att börja sätta igång med middagen, som jag ansvarar för idag. Det blir reninnanlår. Närmare bestämt suovasrökt reninnanlår. Snålvattnet rinner redan.

Tiden - den bara fortsätter att gå.

*****

Inga kommentarer: