fredag, oktober 20, 2017

Utskälld - uppskattad

Jag vet inte hur jag ska tolka fåglarna, när jag dyker upp i stugan och börjar närma mig fågelrestaurangen.
Ett väldigt tjattrande av den lite "gnälligare" sorten. Och jag hinner inte mer än börja ladda automaterna innan talltitor, blåmesar och svartmesar börja fladdra kring huvudet.

När jag är färdig med talgbollarna och böjer mig ner för att ta bollhinken, som står på marken mellan mina fötter, så har en av titorna börjat knapra på maten där.

Påkommen väljer den att sjappa.

Jag bestämmer mig för att det är uppskattad jag är.

Det känns bäst.

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jo, men så är det! Jag hör också skillnad på irriterad-tjattret när det är tomt i fruautomaten och vanligt kvitter :)

Bert Bodin sa...

@Elisabet.
Vad serverar du i "fruautomaten"?

😉