onsdag, november 29, 2017

Tur

De nästan tjugo minusgraderna syns, när vi kör till Piteå på morgonen. Trakten skiner i blått och guld, när solen försöker kämpa sig över horisonten. Oändligt vackert!

Släpper av B vid sjukhuset. En rutinundersökning på kirurgen. Jag tar mig in till Piteå centrum och besöker mina före detta kolleger.
 - Är fiket öppet, frågar jag, när jag kliver in genom dörren.
 - Alltid för dig, blir svaret.

Kul att träffas, även om det inte var för så länge sedan jag var här. Men nu fanns några andra medarbetare på plats, än de som jobbade tidigare i höstas. Chefen var dessutom ledig idag, så fikat blev lite längre än vanligt. Personalen här är så trevlig och pratsam. En av dem jobbar sista dagen innan barnledighet. Det är dags för ett nytt knyte inom kort. Visst - det ringde en del och någon gick ifrån en stund då och då. Men tiden gick och jag fick gå ut och "fylla på" parkeringstid.

När jag precis kommer tillbaka piper telefonen.
 - Jag är klar nu. Väntar vid huvudentrén.
Typiskt. 10 spänn åt skogen.

Schwischar hemåt i det vackra landskapet.

Och eftersom vi varit i Piteå, serveras palt till lunch hemma i köket.

Foto: Benke
*****

2 kommentarer:

Babsan sa...

Köpte ni Piteortens palt? Den är som hemgjord.Tänk att vi kannköpa den i Uppsala med i ett flertalbutiker.Det är lycka det

Bert Bodin sa...

@Babsan.
Jo. Det var Piteortens. Men vi köpte den i Luleå.

Grattis till axeln.