tisdag, februari 06, 2018

Du har väl firat

Du vet väl vad det är för dag idag?  Den 6:e februari är samernas nationaldag. Det bör man fira. Kanske skulle jag laga en god middag av det godaste ekologiska kött jag känner till; renkött är min favorit. Kanske med nära konkurrens av älg. Men jag tror att det får vänta till helgen. Eller kanske till på torsdag.

Du observerade väl också dagens andra "jubilar" i texten ovan. 

Just det. Det är semikolonets dag idag. Ett lite knepigt skiljetecken som ofta används på fel sätt. Ja, sanningen att säga är jag inte riktigt säker på att det blev rätt. Men jag tar det som träning. 

*****
 Här har du en lektion i hur du använder skiljetecknet.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Är detta möjligen första gången herr Bodin inte "är riktigt säker på att det blev rätt"? Underbart! (Men jag - som sannerligen inte är någon grammatiker, tror att det blev helt rätt).
,-)

Bert Bodin sa...

@Elisabet.

JAG!!? Som är så ödmjuk. Bah!