torsdag, februari 22, 2018

Full rulle II

Hemma i huset är det också aktiviteter. Bostadsrättsföreningen har sagt tack och hej till ComHem. Nu installeras nytt bredbandsnät i huset. Det hörs. Ibland tror man att man befinner sig i ett stenbrott, om nu stenbrott låter så illa.

Det borras i betongen. Med rejäla grejer. Telia drar ett nytt nät, och ny teknik kräver tydligen mer kringelikrokar än det gamla nätet.

Nåja - det blir nog bra. Jag är inte så nöjd med ComHem. Telia blir faktiskt billigare.

Två ovanligt sociala unga killar, berättar villigt om vad de gör. Vill gärna visa och förklara. Skämtar och skojar.
- Jodu. Nu ser vi snart in i ditt badrum.
De borrar precis i gränsen mellan badrummet och trapphuset.
 - Tur att jag har duschat redan efter träningen, sa jag.
Vi pratades vid en stund då jag gav mig iväg till gymet på morgonen. De önskade mig lycka till.

När jag kom tillbaka kunde jag inte låta bli att kommentera.
 - Va!? Har ni inte hunnit längre?
 - Nej, det är en del att fundera över, sa den ene av grabbarna.
 - Jamen, då förstår jag att det tar tid, sa jag.
De skrattar.
 - Du, sa den ene åt sin kollega. Kanske vi ska leta fram en ännu större slagborr. Så det låter lite mer. Då kanske gubben blir tyst, säger han och nickar åt mitt håll.
 - Hm, sa jag. Nu går jag hem och funderar på ett svar. 

*****

Inga kommentarer: