måndag, februari 05, 2018

Jag förstår inte ...

.. vad det är som är så svårt att förstå. Jo, en sak är väldigt komplicerad för mig att fatta. Det faktum att jag är L-vriden, när det gäller skolfrågor. Eller kanske Macronvriden. I övriga frågor är jag långt ifrån borgerligheten. DN-debatt har idag ett inlägg från Liberalerna. Jag håller med till 100 procent, utan att skämmas.

Som artikeln säger, så har det konstaterats att kunskapsnivåerna sjunker. Nivån gick upp fram till 2014-15, men sedan har den sjunkit. Både elever och lärare klagar på studiemiljön. Så varför inte ....

En engelsk undersökning har också visat på framgångar bland elever i mobilfria skolor. Resultaten blir bättre.



Vidare vill (L) att även rasterna ska mobilbefrias.


Och med tanke på en annan artikel i dagens DN, så har jag ännu svårare att begripa vad det är som är så komplicerat.


Snälla regering! Gör som president Macron i Frankrike. Han vågar och vill införa den vettiga bestämmelsen där.

Stå upp och ryt till.

Innan det är försent.

*****
Klippen är hämtade från DN idag 05 februari.

Här är länk till debattartikeln. Vet inte om den är läsbar för ickeprenumeranter.

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

(Det är den inte.)

Elisabet. sa...

Jag vet i alla fall en som håller med dig.
Eller två.

Bert Bodin sa...

@Cecilia N.

Du måste börja prenumerera, om du ska hänga med.

Bert Bodin sa...

@Elisabet och PV.

Jag tror det är många som håller med. Hörde intervjuer med skolungdomar som helst skulle se att mobilerna försvann på lektionstid.

Frågan är vem som vill ha kvar dem.

Babsan sa...

Håller med fullt ut .Det är väl det vettigaste förslag Liberalerna kommit med genom åren.

Bert Bodin sa...

@Babsan.

Nå'n gång kan man ju gilla dem. :-)

Men det blir ingen vana.