tisdag, mars 06, 2018

Nog skulle jag ...

.. vilja vara en liten fluga på väggen i det rum där Stefan Löfvén och president Trams sitter och samtalar enskilt. Hur avspänt är det. Hur diplomatiskt. Eller kanske helt odiplomatiskt? Ja, vem vet.

En sak är dock säker. Vi får aldrig veta. Inte i detalj.

Presskonferenser i all ära, men hur de än blir så blir de regisserade på ett eller annat sätt.

Två saker kan jag glädjas lite åt:
  1. Trump biter sig själv i foten, om han driver igenom sitt förslag. Det är bra!
  2. Löfvén är en hejare på att prata engelska. Det hedrar honom. 
Synd bara det där, att man inte kan förvandla sig till fluga.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag måste säga att jag tycker att S.L gör ett bra jobb. Och underbart att han uttrycker sig bra på engelska; dessutom tror jag att han kan "ta folk" och det må så vara att Trump är som han är, han är ju en - visserligen ovanlig - men ändock, vanlig människa. Men jag tror knappast att han ändrar sin ställning när det gäller tullarna.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Jag tror heller inte att han ändrar sig. Där håller jag med dig.

Och att han är människa - ja, tyvärr - men inte särskilt vanlig, tack och lov.

Rexxie sa...

Jag är tämligen övertygad om att mötet gick till ungefär som i det här klippet.... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=1L-ZxR4jbGo

Bert Bodin sa...

@Rexxie.

Npgonting ditåt, ja. 😊