tisdag, juni 19, 2018

Att bli glad åt - eller?

Sverige blev tvåa i den senaste rankningen av klimatsmarta länder. Listan publiceras av CAN (Climate Action Network). Och det är minsann en mycket hedrande plats, eftersom man inte utser någon etta. Vi är visserligen i topp, men det är ändå för lite, anser CAN.

Vi borde alltså kunna göra mer. Men vi ids inte. Tyvärr överlåter vi konsekvenserna av dagens synder till våra efterföljare. Jag själv gör heller inte allt. Det är jag medveten om.

Men nog sjutton försöker jag.

*****

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Samma här även om det är långt ifrån fullkomligt. Så gott vi kan.
Men sen är det ju detta att min lilla återvinning mm vad är den jämfört med alla utsläpp runt om i världen?
Ja ja alltid något.

Bert Bodin sa...

@Turtlan

Många bäckar små, du vet.

Cecilia N sa...

Men det blir ju inte bättre av att inte återvinna.

Cecilia N sa...

Tack för bra artikel i sista länken.
Nej, jag skulle nog kunna göra mer.
Ca 70 mil i tjänsten varje månad och så tre mils pendling enkel väg.
Men jag vill jobba där och jag vill bo här.

Bert Bodin sa...

@Cecilia N

Bra inställning. Om alla hade det, skulle vi komma en bra bit på väg.