lördag, juli 21, 2018

Nostalgi

Säger dig gruppnamnet Nynningen något? Själv minns jag det vagt, som något från 70-talets proggmusik. Och så var det.

Nu har de återuppstått.
 - Vi tog paus i 36 år. Men nu är vi här igen, berättade f.d. lulebon Thomas Forsell, när spelningen i Skottvångs gruva i Gnesta, som samlat en 150-hövdad publik på lördagskvällen drog igång.

Vi var bjudna. Försenade födelsedagspresenter. Och vi startade med en god grillbuffé medan konsertpubliken strömmade till. I publiken sågs även ett känt ansikte.

Vilken trevlig kväll det blev. Rockjazzprogg för hela slanten. Gamla dängor. Tänkvärt mellansnack. Lite politik.

Vi var första hungriga kunderna till grillbuffén

Känt folk i publiken

Härlig musik

*****
Läs mer om Nynningen

4 kommentarer:

Kersti sa...

Det är fint vid Skottvångs gruvor. Passerade förbi där när jag gick på Sörmlandsleden för många år sedan. Nu i vintras var vi där med min syster (som bor i Gnesta) och lyssnade på Jack Vreeswijk. Trevligt och gott och betydligt kallare och mer snö än nu :)

Bert Bodin sa...

@Kersti

Det är jättefint i de där trakterna. Verkligen.

Kersti sa...

Vi har vårt torp i närheten av Malmköping så det är ju i krokarna. Å så skulle jag säga att jag kommer ihåg dem, Nynningen alltså :)

Bert Bodin sa...

@Kersti

Då har vi nästan varit grannar. Hammersta gård, mellan Laxne och Vängsö.