onsdag, augusti 08, 2018

Händelselöst

En så'n där dag. Du vet, en dag när inget händer. Ingenting alls. De måste också få finnas. Kanske lite tråkiga till och med. Då blir ju alla andra dagar roligare.

Idag åkte vi hem till stan. Bara för att. Väl hemma blev egentligen inte så mycket gjort. Jo, jag handlade frukostbröd, juice och fryspåsar på ICA. Vansinnigt spännande. Visst. Vi tvättade också en maskin, och jag planterade en bollkryss utanför på loftgången, som ersättning för de nästan utgångna penséerna. Eller som komplement. För penséerna hade delvis antagit formen av hängväxt, så en del av dem fick vara kvar. Det blev riktigt snyggt.

Men sen hände inget mer. Inte förrän vi gick ut och käkade på puben. Och gick hem och såg ett program om vardagsmotion på SVT play. Det var det.

Händelselöshetens lov. Det var det vi firade.

Livet går vidare.
*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det där vardagsmotionsprogrammet var väldigt intressant, tyckte vi.

Bert Bodin sa...

Om det var samma; det med Mosley. Det var intressant.

thord wiman sa...

Jomens, vissa dagar skriver sig själva, intiga och sega som blöt wellpapp. Då är gott ha tillgång till en liten en - sagans värld blir aldrig tråkig och liten vill alltid höra en till.

"... När jag gick och tänkte på ingenting
kom där ett troll med en silverring.
När jag gick och tänkte på ingenting
fick jag av trollet hans silverring.
Ser jag genom ringen som trollet gett
- ser jag vad ingen i världen sett.
Och när jag min trollring till örat fört
- hör jag vad ingen i världen hört.
Sätter jag på stortån den ring jag fått
går jag dit ingen i världen gått.

Vill du följa med mig, så går det an
- om du kan skaffa en likadan.

Lennart Hellsing

Bert Bodin sa...

Tack för det bidraget Thord. Slika dagar är inte att förakta.

thord wiman sa...

Kanske någonstans på Rånlandet en sådan
förtrollad ring kan uppbringas?
I Dalarna - känns inte så.
Fast fortsätta framhärda i en önskan kan
jag göra - vill inte bli mer "vuxen" än så.

Bert Bodin sa...

Jag lovar att leta. Och berätta.