tisdag, oktober 02, 2018

Egentligen ...

.. ska man bara sätta sig ner och skriva. Det har jag fått lära mig en gång. Inspiration är inget att vänta på. Överskattat, således.

Men inget anmärkningsvärt har ju hänt, så vad ska man berätta. Alla vet ju t.ex. att Ulf Kristersson fått uppdraget att skapa en ny regering. Hur det ska gå är väl helt öppet. Vi får se.

En födelsedag har också passerat. Inte min, men en kompis, som vi bjöd på lunch på Bistron. Han vill inte göra någon affär av sina födelsedagar. Men jag är alltid snar att påpeka att de är viktiga. För när han fyller år, blir han plötsligt två år äldre än jag. Sedan i juni har skillnaden bara varit ett år. Det är sifferexercis. Försök räkna ut det om du vill.

Så har dagen gått. Professor Anna kom förbi på kvällen för att hämta sin nyckel till bostadsrättsföreningens tjusiga uthyrningsrum. Hon kommer till Luleå med jämna mellanrum för att ta hand om sina doktorander vid universitetet. Hon gillar stan. Men så är det ju ofta med göteborgare. Våra två städer har något speciellt och ömsesidigt lockande. Det ser jag rätt ofta exempel på.

Ett annat exempel att följa är att gå till sängs.
Här ska sovas.
Gonatt.

PS. Tiitade på TV4:s kopia på SVT:s Veckans brott. Båda varianterna med Leif GW.
Men vilken blek kopia detta var. Scenografi, upplägg, kvinnlig programledare (Jenny Strömstedt) ...
Hon stod upp. Han satt vid ett bord. Allt kopierat i minsta detalj. Men imponerad blev jag inte. Så fantasilöst!

*****

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Själva poängen med Veckans Brott var ju Camilla Kvartoft som kunde hålla lite pli på GW. Samma gäller ju för hans dåliga TV4-program över mord han aldrig glömmer, det behövs någon som styr upp GW för att det inte ska bli tråkigt och enformigt.

Bert Bodin sa...

Håller med. Camilla behövs!