fredag, oktober 19, 2018

Får man vara ...

.. såhär lat? Visserligen har jag gjort mina 10000 steg på antikrundan, och visserligen varit och handlat renkött på Biergo. Men se'n då? Inte ett skapandes grand. Bara varit lat, som sagt.

En bra bok. Koka björn av Mikael Niemi. Vilken berättare! Det är äventyr och historielektion. Rekommenderas.

Korsord, DN:s svåra torsdagskryss. Fika med Svensbybullar. Spanarna i P1. En slummer.

Men nu väntar fredagsmys. Drink. Middag med renkalvsinnanlår. Och jag behöver inte lyfta ett finger.

Hur har du det?

*****

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Jo då tack bra!

Slutade lite tidigare idag och då blev det klipp och nya slingor. Två timmar och 1100 kronor senare var jag klar.

Handlat. Sen lagat och ätit tillsammans med kärleken. TV häng nu och diverse godbitar på SVT play. Jo en kopp kaffe också.

Elisabet. sa...

Här har det knåpats med fredagskrysset som jag fann så tråkigt. Vi turas om. Fem minuter vardera. Och underligt är det ju, hur det man inte kunde idag, plötsligt tjoppar fram dagen därpå - så där självklart -!
Vi har tittat på Skavlan, röjt tidigare idag och njutit av oktobervärmen, även om det var kyligt i morse. Trevlig helg!

Cecilia N sa...

Varit på jobbet. Farit och fikat. Farit på paltfest. Farit hem. Ligger i sängen och surfar efter hundpromenaden.
Jo men tackar som frågar.

Bert Bodin sa...

Wow. Nya slingor. Bilder, bilder bilder ...!

Bert Bodin sa...

Precis så är det. Ett känt faktum. Man löser kniviga korsord under natten, helt undermedvetet.

Bert Bodin sa...

Verkar vara en skön fredag.

Babsan sa...

Koka björn var magisk att läsa