onsdag, oktober 10, 2018

Men hur står det till, Telia

Härom dagen fick jag vykort med uppmaning att skaffa säkerhetsskydd till mina internetprylar. Mobil, platta, dator.

Det var ju bara det att jag redan har skydd av det slag som föreslås på kortet. Det fick mig att kontakta Telia för klargörande. Det blev lite förvirrat.

Nu har det hänt igen! Idag fick jag ett mejl, som påstod att "Det var ett tag sedan du använde din telia.com-adress och undrar om du behöver den fortfarande". Hela utskicket gav ett något förvirrat intryck med en massa länkar att trycka på. Det vågade jag inte, för det ska man ju akta sig för om man misstänker konstigheter.

Jag använder mitt konto dagligen. Om inte annat får jag kanske ett tiotal mejl per dag, och skickar kanske ett och annat per dag. Senast igår använde jag min telia.com-adress och skickade mejl. Det var ju "ett tag sedan", förstås.

Jag tog då kontakt via Telias Facebooksida, som föreslogs i fallet med vykortet. Jag kan inte säga att jag blev särskilt mycket klokare.

Själv har jag alltid tyckt att jag fått bra service och korrekta svar på mina frågor kring allt som rör Telia. Men nu .... ?




*****

2 kommentarer:

Lina Persson, Telia Kundservice sa...

Hej igen, Bert!

Jag hjälper gärna till att skingra förvirringens moln här :)

Mailet som nått dig är mycket riktigt från Telia. Att du som däremot flitigt använder din e-post har fått det, är däremot fel. Men! För att vara helt säker på att ditt konto inte stängs ner på grund av samma bugg som verkar vara boven bakom det felaktiga utskicket, så råder jag dig att följa anvisningarna i mailet.

Allt gott!
Lina Persson,
Telia Kundservice

Bert Bodin sa...

Hej Lina!


Skönt att få besked.


Då blir det att söka buggar för er, då.

😉