måndag, november 26, 2018

Ett tips

Nu har Sverige genomlidit ett av de amerikanska jippona; Black Friday. Återstår det som är idag; Cyber Monday. Och svenskarnas hem har förmodligen fyllts med ännu en flod av onödigt tjafs.

Men nu vill jag föreslå en hel vecka av nyttigheter. När jag var barn fanns det varje höst något som hette Vita veckan. (Tänk ... Inte White Week!?) Det var då mamma köpte lakanslärft till vad jag förmodar var ett nedsatt pris. Kanske fanns det även färdigsydda örngott. Vad vet jag.

Nu tycker jag att livsmedelshandeln ska lansera Gröna veckan. En hel vecka då man säljer grönsaker och ekologiska varor till halva priset, eller kanske till och med till 75% rabatt. Det vore väl något.

Kalla den Eco week, så blir det säkert succé.

Kom ihåg var du hörde det först.

*****

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Du ät fiffig du! Gröna veckan!
Men jag trodde vita veckan var något som IOGT och/eller MHF lanserade.

Bert Bodin sa...

Jag är känd för det. ;-)

Nja. Vita veckan hade kanske passat det två organisationerna också, men så var det då inte på den tiden.