söndag, december 30, 2018

Bio - Bistro - Bar

A star is born. Nej, jag menar inte mig själv. Ikväll hade vår värdinna fixat biljetter till en film som visas på Capitol som är en lite speciell biograf i Stockholm. Nyrenoverade salonger. Olika möjligheter att bestämma komforten. Vi hade valt mellanläget "bättre".

Förutom att man förstås tittar på film, så kan man ta in ett glas vin, eller en lättare måltid. Alla platser har tillgång till ett litet bord. Det kändes trivsamt.

Filmen då? Jag hade väl inte de högsta förväntningarna. Men de överträffades. Lady Gaga tillhör väl inte toppskiktet bland mina musikaliska preferenser, men skådespela kunde hon. Liksom den manliga kontrahenten i den här kärlekshistorien, som med önskvärd tydlighet visar vilka villkor många artister kan vara mer eller mindre tvingade till. (Det är inte utan att jag tänker på tragiken kring Avicii.)

Allt mycket intimt och nära skildrat i den här filmen.

*****
Uppdatering: Välj gärna plats på de bakre raderna. Vi satt på rad tre och det kändes till en början alldeles för nära inpå den gigantiska bioduken. Man vande sig, men kanske bättre lite längre bak. Salongen är mycket brant.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag får nog se den filmen. Den diskuterades under julen och alla som sett den delade din uppfattning. (Ja, utan att veta om det ,-)

Bert Bodin sa...

Jag tror du kommer att gilla den.