lördag, december 01, 2018

Decembermorgon


Nog blir jag undrande över sakernas tillstånd i världen. Mänskliga, politiska, klimatologiska.

Inte mår den bra, planeten jorden.
Tur att man kan dra sig undan lite i ett hörn, även om det är svårt att inte fundera.

December går ut i stor stil med en natt där termometern inte krupit under 4 grader. PLUS!

Gräset lyser grönt. Pärlhyacinterna har tittat upp. Och har blivit harsallad. Alltid till någon nytta.

Och sydvindarna fortsätter. Vi får se om isen på fjärden får ligga.

December.

*****

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Vi får muntra upp oss med lite julkalender.
Men du har rätt i att det finns en galenskap i vädret.
Här anar jag att det varit +2 för det var det när jag gick och lade mig och när jag vaknade.
Vart tog -15 från häromdagen vägen?

Bert Bodin sa...

Minus 15 hade vi aldrig här. Men -8, kanske.

Här i stugatrakten hade vår termometer noterat +11 under den gångna fjortondagarsperioden.

Visst känns det galet.

Cecilia N sa...

https://lotten.se/2018/12/lilla-julkalendern-2018-forsta-luckan.html/comment-page-1#comment-425216
Istället för finlänken som inte fungerar.

Bert Bodin sa...

Den länken verkar heller inte funka. Men jag går till Lotten och letar.

Cecilia N sa...

Gör det!
lotten.se