onsdag, december 19, 2018

Och det är ...

.. grädde och prinskorv och grönkål och skinka och julmust och hjortronfil och potatis och skinka och gruyère och senap och clementiner och löksill och rödkål och juläpplen och paté och julkorv och  julkaffe och senapssill och grötris och älgfärs och helmjölk och blodapelsiner och björksavsfil och havredryck och torkade tomater och gravlax och  ansjoviskryddad sill och .....

Ja, vi har bunkrat, alltså. Inför julen, alltså. I god tid, alltså.















*****

2 kommentarer:

Babsan sa...

Ska handla ikväll,gruvar mig.Hatar att handla mat.Knytis med svåger och svägerska på julafton,sonen,kock som han är ,följer med så rätt mat inhandlas.Blev förvånad då jag ser sill i burk...trodde du som är duktig lägger i själv?Får jag skinka ,sillsallad,egnlagad och dopp är jag nöjd.Lite julmust därtill så är det ��

Bert Bodin sa...

I fjol stod vi bakom dörren när de öppnade. Vi var max 15 pers i den stora stormarknaden. Det gick väldigt smidigt.

I år blev det lite sämre, men ändå acceptabelt.

Sill i burk. Jo. Men jag är duktig ändå. Bara så'ru vet. ;-)