måndag, december 03, 2018

Slänger en blick ...

.. ut genom fönstret och upp mot gatlyktan utanför. Det snöar. Äntligen! 

Räddade en labbtid i eftermiddags, då Benke plötsligt kom på att han skulle till vårdcentralen. Det var tio-tolv minuter till att han skulle vara där för en rutintest.
 - Jäklar, sa han.
 - Ja, kan köra dig, sa jag medveten om att om han skulle köra själv blir man kanske lite försenad bara för att man inte hittar p-plats.

Vilket mörker! Fuktigt och mörkt, och regn i luften. Allt ljus sugs upp och man ser knappt upplysta gator ens. Höll på att missa en korsning, som jag tyckte skulle ligga 25 meter längre fram än den i verkligheten gör. Men det gick bra.

Så snön kommer som en befrielse. Det är också utlovat mer i nästa vecka.

Det ljusnar.

*****

2 kommentarer:

Allmycke sa...

Förra vintern trodde jag att all snö i Arjeplog skulle kväva mig - i år LÄNGTAR jag efter att marken i Älvsbyn ska bli vit!

Bert Bodin sa...

Då är vi två. Vinter ska vara vinter.