Infrastrukturministern strålar av glädje när hon nu meddelar att "Norrbotniabanan blir av. I alla fall sträckan Piteå - Skellefteå".
Jaha - Nu är ju det inte riktigt så användbart, eftersom det inte finns någon fortsättning. Varken mot Luleå eller Umeå. En liten mask, utan förbindelse med omvärlden. Vad ska vi med den till?
Men jodå .... Redan år 2030 kan den stå klar.
Vem har skrivit den där komedin?
Dario fo?
Eller Samuel Beckett.
I väntan på "vadå"?
*****
:-D Låt oss vara glada medan vi väntar ...
SvaraRaderaInte cencureras väl kommentarer som snuddar vid fru infrastrukturministers fåfänga? Min kommentar som har funnits här i flera dagar har tydligen försvunnit. :(
SvaraRaderaVarför regeringen satsar mer tankekraft på den expansiva enklaven Piteå och Skellefteå har nog mer med väljarunderlaget att göra än något annat. Inte går tågen bättre för det.
Leif: Vilken kommentar då? Den kan inte ha funnits i det här inlägget, för det kom till i fredags.
SvaraRaderaBra! Då kan Piteborna skicka papper till Skellefteå och de kan skicka silver norrut. Verkar hur bra som helst.
SvaraRaderaMaja: Ja - jag förstår inte varför den sträckan skulle bli lönsammare än någon annan. Jag tycker logiken säger att man börjar bygga från Umeå och norrut, eftersom Botniabanan finns med sin nordligaste station just där. Sedan kan man raska på lite, så att det är färdigt senast 2020, eller ännu tidigare. Det är väl i herrans namn inte en Hallandsåstunnel vi ska bygga. (Sveriges största avloppsledning.)
SvaraRadera