Mat och sån't

måndag, november 07, 2011

Väntar ivrigt på svar

Jag skrev nyss ett mejl:

Hej!

Jag är Pluskund hos er sedan många år. Men med tanke på den senaste tidens avslöjanden om bostadsköp för VD, hans pensionsavtal, samt det huvudlöst kundföraktande uttalandet av er styrelseordförande, så har jag snart helt tappat förtroendet för banken.

Lägg därtill att Nordea fått sämst betyg för sin fondförvaltning.

Jag funderar starkt på att byta bank, eftersom mitt hushåll har konto på annat håll.

Därför vill jag veta vad som gäller. Hur går jag tillväga?

Jag förstår att jag förmodligen inte kan flytta mina sparade fonder och pensionsparande, men jag vill ha ett förslag för att flytta mina lån, mitt lönekonto, sparkonto etc. Detta till lägsta möjliga kostnad och helst ingen alls.

Med vänlig hälsning

Bert Bodin
490611-xxxx

Om du funderar på samma sak, får du gärna kopiera texten.

*****

Andra bloggar om: , , ,

14 kommentarer:

  1. Turtlan22:49

    Det blir spännande få veta det svaret! Jag är ju kund i samma bank med liknande "samarbete" med dem.

    Mycket spännande vad de svarar. Gissar en och annan "floskel" men vem vet. Kan bli ett oväntat svar!

    Fortsättning följer tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Bert22:50

    Turtlan: Jepp - Håller dig underrättad.

    SvaraRadera
  3. Oskar08:33

    Är själv kund i banken (det är ju trots allt nordens största...) Men har lågt hopp om något vettigt svar, jag hotade vår andra bank (SBAB) med att flytta vår bolån när jag tyckte att de gjorde det onödigt svårt för oss att amortera....det hjälpte inte det minsta....å tyvärr ligger det sista lånet kvar ett år till då det är bundet tills dess.

    SvaraRadera
  4. Ella08:46

    Ser med spänning fram emot svaret (om du får nåt). Sitter i en liknande båt som din och funderar starkt på att byta till en förhoppningsvis mindre gisten eka.

    SvaraRadera
  5. Leif08:50

    Finns inte här på ön så vi har inte några bekymmer alls med dem. Men utomös är de väl representerade.

    SvaraRadera
  6. Maja11:29

    Jag måste bara hitta en annan bank som tar över mina lån också (gärna billigare), sen är det bara att byta.

    SvaraRadera
  7. Leif14:40

    Det är inte bara mindre nogräknade bankdirektörer som är giriga och fartblinda, även kameratillverkare kan vara det.  Om kunderna sviker har de inget att leva av och får söka sig nya utkomster.
    Ännu så länge håller jag mig till de hårt jordbävningsdrabbade Nikon.

    Apropå banker så kanske Merkurbank är något? Nordeas VD är inte särskilt glad för dem.

    SvaraRadera
  8. Jan S.23:30

    Är tack och lov inte kund hos Nordea längre.
    Ett mycket bra initiativ av dig tycker jag, ser med spänning fram mot deras svar.
    Skrämmande med en sån föraktfull och överlägsen attityd som bankens ledning visar.
    Det är trots allt kundernas pengar de slösar bort.

    SvaraRadera
  9. Turtlan18:39

    Har Du sett det här?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13911058.ab

    SvaraRadera
  10. Bert21:37

    Alla: Processen börjar ta form. Vi får se hur det går.

    Turtlan: Tack för tips. Jag kan till och med bli moderat, när Borg är så där klok. Annars absolut inte. ;)

    SvaraRadera
  11. Knapsu21:39

    Hmm.. undrar vart min kommentar försvann? Nå, hursomhelst så ville jag säga att det var bra gjort Bert! Det verkar också som att fler följer ditt goda exempel.

    SvaraRadera
  12. Bert13:04

    Knapsu: Jo - Till och med herr finansministern skakar sin svans och tycker att jag gör rätt.

    SvaraRadera
  13. Mikael Björnfot00:09

    Förstår som ändå inte riktigt vad Nordea ska svara eller ta fram för förslag, det är ju bara gå in på nästa bank och säga att du vill bli kund hos dom i stället, så löser dom det åt dig?

    SvaraRadera
  14. Bert22:47

    Mikael Björnfot: Jo - Det är förstås det man gör. Men jag vill ju gärna träffa någon representant för att få framföra min kritik öga mot öga.

    SvaraRadera

Välkommen att kommentera.