Mat och sån't

fredag, mars 08, 2013

Ibland blir fel rätt

Min sista kund för idag kände jag igen. Det är ju ofta så när man som jag jobbar med företagskunder.

 - Nämen hej, sa jag. Ska du ut på nya äventyr nu? Vill du att jag bokar en spännande hotellvistelse igen.
 - Jaså. Du har hört det.

Hans senaste resa hade jag bokat. Och jag hade bokat den fel. Det berättade han för en kollega till mig, som återberättade hela grejen för mig.

 - Jo, du vet. När jag kom till hotellet efter att ha suttit i arbete hela dagen, så kom receptionisten emot mig med min resväska och en skjorta på en galge. Jag hade inget rum! Så jag fick stå där i receptionen och packa. Hotellet var fullt, så det fanns ingen chans att jag skulle få stanna.

 - Nä. Jag hörde det. Och det var ju jag som hade bokat en natt för lite, sa jag.
 - Jo. Och jag hade inte läst bekräftelsen ordentligt, sa han

 - Nåja, fortsatte han. Hotellet fixade rum på ett annat hotell i samma kvarter.
 - Skönt, sa jag.
 - Ja, och vet du vad. Det var helt fantastiskt. Mitt i det exklusiva rummet stod ett tjusigt badkar. Så jag gick ut och köpte en flaska vin och lade mig i badet och läste en bra bok i två timmar. Det kändes oerhört lyxigt, där mitt i rummet.

Slutet gott, allting gott, alltså.
Vi skrattade åt det hela.
Men jag lovade att den resa han nu skulle boka inte skulle bli lika spännande.
- Trist, sa han.


*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera.