Här är topp-20:
Flygbolag | Index | ||
1. Air New Zealand | 0,007 | ||
2. Cathay Pacific Airways | 0,008 | ||
3. Finnair | 0,010 | ||
4. Emirates | 0,010 | ||
5. Eva Air | 0,010 | ||
6. British Airways | 0,011 | ||
7. Tap Portugal | 0,012 | ||
8. Etihad Airways | 0,012 | ||
9. Air Canada | 0,012 | ||
10. Qantas | 0,013 | ||
11. Qatar Airways | 0,013 | ||
12. All Nippon Airways | 0,015 | ||
13. Virgin Atlantic Airways | 0,015 | ||
14. Hainan Airlines | 0,015 | ||
15. Virgin Australia | 0,015 | ||
16. Jetblue Airlines | 0,015 | ||
17. KLM | 0,015 | ||
18. Lufthansa | 0,016 | ||
19. Shenzhen Airlines | 0,018 | ||
20. Easyjet | 0,018 |
- Men SAS då, undrar du.
Ja - I likhet med att vår tågtrafik mer består av kabelbränder, solkurvor, nedrasade kontaktledningar, ställverksfel, krånglande toaletter, än av tågkörning, så ligger SAS på 50:e plats på ovanstående lista. Tia från slutet alltså.
Hur är det fatt, Sverige?
*****
Här finns listan i sin helhet.
Som botemedel framför Catharina Elmsäter-Svärd (M) störningsavgifter för varje försenad minut i tågtrafiken, att det skall höjas från 25 till 50 kr.
SvaraRadera"– Framför allt handlar det om att det ska löna sig att göra rätt och att det ska kosta att förstöra, säger Catharina Elmsäter-Svärd."
Någon som känner igen retoriken? Politikerna går alltid fria från ansvar.
Kattvakt: Inte bara retoriken är märklig. Logiken likaså. Trafikverket har själva en mycket stor skuld till att tågen försenas. Då ska de, med de bestämmelser som råder, "bötfälla" sig själva !!! Och betala avgift. Med vilka pengar??? Trafikverkets förstås. Det kommer att gå i konkurs.
RaderaDet låter som en lekstuga.
Flög med Avies i sommar, undrar var de skulle placerat sig på listan?
SvaraRadera;-)
Haha, Knapsu! Du får väl vara glad att du fortfarande kan kommentera här.
Radera