fredag, maj 29, 2015

Alltså ...

.. maj månad är nästan slut. Hur gick det till? Här har man gjort allt för att fylla den med innehåll i akt och mening att den skulle kännas lång och - just det - innehållsrik.

Swish sa det och så blir det juni på måndag. Var är värmen. Var är solen? Det känns fortfarande som om vi är i början av maj. Visst har det blivit grönt, men det är så knappt. Markerna är fuktsprängda. Det har regnat tre gånger så mycket mot vad som är normalt för månaden.

Ikväll känns det höst. Det är bara ljuset som skvallrar om en annan årstid. Så det får man väl försöka glädja sig åt. Men .....

Skärpning tack!

*****

3 kommentarer:

Annika sa...

Försöker igen, med googlekontot - men jag vill ju inte ha min mailadress här,

Annika sa...

Jaha, det gick ju bra. Det är när jag försöker få med min bloggadress som jag måste gå genom metall-detektorn och IQ-testet.

Bert Bodin sa...

Bra. Men din mejladress syns inte i bloggen.
Den syns bara i det mejl som handlar i min epostlåda. :-)